Bozza clandestina dello Spending Bill 2011

Una “Appropriations Spending Bill Draft” cioè una bozza di quella che sarà l’assegnazione dei fondi destinati alla NASA per il 2011, sta clandestinamente girando tra i banchi della House of Representatives ed a quanto pare non solo non riduce i finanziamenti previsti dall’Authorization Act approvato dal Congresso e già firmato da Obama, ma addirittura li incrementa.
L’aumento sarebbe di circa $190 milioni portando quindi il totale a $18.91 miliardi.

Tra le novità che spiccano ci sarebbero $1.8 miliardi da destinare subito allo sviluppo dell’SD-HLV, circa $200 milioni in più rispetto all’AA2010 che prescriveva di iniziare con un vettore della capacità di portare 70-100 ton in LEO eventualmente da evolvere fino a 130 mt.
La nuova bozza invece prevede che la capacità iniziale non dovrà essere inferiore ai 130 mt e contemporaneamente dovrà essere sviluppato un “upper stage”.

Altra grande novità è il finanziamento per $1.2 miliardi per la Orion Crew Capsule che Lockheed Martin sta sviluppando autonomamente, quindi $100 milioni in più rispetto all’AA2010.

In un passaggio si prescrive alla NASA di eliminare la Ares Rocket family, come già preannunciato da Obama lo scorso febbraio.

$1.8 miliardi saranno destinati al programma STS sotto la voce “additional Space Shuttle costs”, mentre l’AA2010 non faceva nessun riferimento ad una eventuale missione aggiuntiva.

$825 milioni finanzieranno l’ammodernamento del KSC in Florida per adeguarlo alle necessità del 21° secolo, l’AA2010 ne destinava circa la metà.

Per i privati ed i COTS la cifra è di $300 milioni, quindi $50 milioni in meno dell’AA2010, che comunque rappresenta un aumento del 62% dall’avvio del programma 4 anni fa.

Infine per lo sviluppo di nuove tecologie, aeronautica,esplorazione e ricerca la cifra scenda dai $600 milioni a $559.

Il 18 scadrà la “continuing resolution” sotto il quale la NASA stà operando ai livelli del 2010 e che potrebbe anche essere prolungata fino a febbraio o addirittura per tutto il 2011 congelando quindi tutte le nuove proposte, ma alcune indiscrezioni parlano di una bozza di Spending Bill che il Senato potrebbe presentare la prossima settimana e che quindi dovrà confrontarsi con questa della Camera.

Grande Saimo! Wikileaks ci fa un baffo, a noi! :stuck_out_tongue_winking_eye:
Anzi, propongo che l’Admin si immediatamente arrestato, tanto per far vedere che noi non siamo da meno.

In partenopeo:
“Uìii, chi licch’s?”
:angel:

Ahahahah uiiiiiiiiiiiiiiii chi licch’s?

Aggiornamento…
Ieri sera la House ha approvato la proposta, interessante una piccola clausola che riguarda la destinazione di uno dei 3 orbiters dopo il pensionamento:

“Should the NASA Administrator determine that the Smithsonian Institution is an appropriate venue for an orbiter, such orbiter shall be made available to the Smithsonian at no or nominal cost.”

Quindi si offre allo Smithsonian la possibilità di avere il Discovery senza pagare gli oneri previsti e calcolati in $28.8 milioni, dopo che già gli era stata concessa una posizione di privilegio ma che ancora non aveva ancora dato nessuna risposta proprio a causa degli elevati costi.

A breve anche il Senato rilascerà la propria bozza di finanziamento, dopodichè il Congresso intero dovrà scegliere.

Se confermata questa notizia potrebbe indicare che ci si sta muovendo verso un architettura costituita dall’Orion "della Martin " per il LEO e dall’Orion “NASA” per il BEO,con il Dragon per il COTS.

Beh è abbastanza scontato viste le vicissitudini degli ultimi mesi, è l’ipotesi sicuramente più condivisa e contemporaneamente plausibile… direi che strade differenti sono praticamente assenti.

Stamattina anche il Senato ha rilasciato la propria bozza di “Apppriations Bill” che assomiglia moltissimo alla versione della House rilasciata la settimana scorsa.
Ecco i punti salienti:

  • $1.8 miliardi per lo sviluppo dell’HLV con capacità non inferiore alle 130 ton.
  • $1.2 miliardi per lo sviluppo del MPCV multipurpose crew vehicle (aka Orion).
  • $250 milioni a supporto del Commercial Crew.
  • $300 milioni a supporto del Commercial Cargo.

Una particolarità sono i $15 milioni destinati al Department of Energy per riavviare la produzione di plutonio come combustibile RTG (radioisotope thermoelectric generator), destinato alle sonde interplanetarie.

Intanto Charlie Bolden ha anche rilasciato un messaggio riguardante il nuovo NASA Strategic Plan:

[i] Every year in February, the President submits his budget request for the federal government to Congress. This year, along with the President’s budget request for NASA, we will be submitting our new NASA Strategic Plan, which guides the work we will perform.

The NASA Strategic Plan outlines our long-term goals as an agency and describes how we will accomplish those goals through the outcomes that support each goal over the next decade or more.

Our Strategic Plan team has been hard at work and we now have a solid new mission statement, vision, and strategic goals and outcomes, all of which will form the basis for the new Strategic Plan. I shared these with you back in October, but wanted to take this opportunity to talk about them in more detail.

Our goals are just that - our goals. And they are cross cutting, with multiple Centers, Mission Directorates and Mission Support Offices contributing to the success of each. We are all responsible for ensuring that these agency goals are met. I expect you to focus on the new mission, vision, and goals starting now and going forward. Our mission, vision, and goals are who we are as an agency and should encompass all we do.

Below is an outline of our vision, mission, goals and outcomes. The full plan will include narratives for why we pursue each strategic goal, our strategies for achieving the goals, our performance targets, and the challenges we face achieving our goals.

This is an exciting time for NASA and we have a solid way forward. Working together, we will continue to make NASA’s future better and brighter as we contribute to the welfare of our Nation. Thank you for all that you do,

Charlie B.

Vision: NASA leads scientific and technological advances in aeronautics and space for a Nation on the frontier of discovery.

Mission: Drive advances in science, technology, and exploration to enhance knowledge, education, innovation, economic vitality, and stewardship of the Earth.

Goal 1: Extend and sustain human activities across the solar system.

1.1 Sustain the operation and full use of the International Space Station and expand efforts to utilize the ISS as a national lab for scientific, technological, diplomatic, and educational purposes and support future objectives in human space exploration.

1.2 Develop competitive opportunities for the commercial community to provide best value products and services to Low Earth Orbit and beyond.

1.3 Conduct robotic missions to scout destinations, find resources, and lower risk for future human exploration.

1.4 Develop an integrated architecture and capabilities for safe crewed and cargo missions beyond Low Earth Orbit.

Goal 2: Expand scientific understanding of the Earth and the universe in which we live.

2.1 Advance Earth System Science to meet the challenges of climate and environmental change.

2.2 Understand the Sun and its interactions with the Earth and the solar system.

2.3 Ascertain the content, origin and evolution of the solar system and the potential for life elsewhere.

2.4 Discover how the universe works, explore how it began and evolved, and search for Earth-like planets.

Goal 3: Create the innovative new space technologies for our exploration, science, and economic future.

3.1 Sponsor early stage innovation in space technologies in order to improve the future capabilities of NASA, other government agencies, and the aerospace industry.

3.2 Infuse game-changing and cross-cutting technologies throughout the nation’s space enterprise, to transform the nation’s space mission capabilities.

3.3 Develop and demonstrate the critical technologies that will make NASA’s exploration, science, and discovery missions more affordable and more capable.

3.4 Facilitate the transfer of NASA technology and engage in partnerships with other government Agencies, industry, and international entities to generate U.S. commercial activity and other public benefits.

Goal 4: Advance aeronautics research for societal benefit.

4.1 Develop innovative solutions and advanced technologies through a balanced research portfolio to improve current and future air transportation.

4.2 Conduct systems-level research on innovative and promising aeronautics concepts and technologies to demonstrate integrated capabilities and benefits in a relevant flight and/or ground environment.

Goal 5: Enable program and institutional capabilities to conduct NASA’s aeronautics and space activities.

5.1 Identify, cultivate, and sustain a diverse workforce and inclusive work environment that is needed to conduct NASA missions.

5.2 Ensure vital assets are ready, available, and appropriately sized to conduct NASA’s missions.

5.3 Ensure the availability to the Nation of NASA-owned strategically important test capabilities.

5.4 Implement and provide space communications and launch capabilities responsive to existing and future science and space exploration missions.

5.5 Establish partnerships, including innovative arrangements, with commercial, international, and other government entities to maximize mission success.

Goal 6: Share NASA with the public, educators, and students to provide opportunities to participate in our mission, foster innovation and contribute to a strong National economy.

6.1 Improve retention of students in STEM disciplines by providing opportunities and activities along the full length of the education pipeline.

6.2 Promote STEM literacy through strategic partnerships with formal and informal organizations.

6.3 Engage the public in NASA’s missions by providing new pathways for participation.

6.4 Inform, engage and inspire the public by sharing NASA’s missions, challenges, and results.[/i]

Intantio ieri Obama ha firmato l’ennesimo Short-Term CR che avrà valenza fino al prossimo 4 marzo.
Come il precedente CR anche questo impone alla NASA di continuare a lavorare seguendo il budget del 2010 ma le proibisce di iniziare qualsiasi nuovo programma e di terminare Constellation

Attendendo…il 4 Marzo!

Non riesco ad interpretare…il budget 2010 le impedisce di terminare Constellation? Terminare nel senso “porre fine”?

Credo si intenda: “completare Constellation

Nel budget 2010 il programma “Consternation” :slight_smile: è ancora legalmente vivo, ma come tutti ricordiamo a febbraio di quest’anno ne è stata decretata, da Obama, la terminazione, poi approvata anche dai 2 rami del Congresso.
Quindi c’è la volontà di terminarlo, ma legalmente finchè i fondi per la chiusura non saranno stanziati, non è possibile.
Politichese sucks :butt:

Aggiungerei anche che nel budget 2010 non era previsto nessun STS-135, quindi almeno fino al 4 marzo non ci sarà nessuna conferma per quest’ultima missione. :bookmark_tabs: