I tempi della prima fase del CEV si allungano...

Dolores Beasley/Michael Braukus
Headquarters, Washington March 27, 2006
Phone: (202) 358-1753/1979

Kelly Humphries
Johnson Space Center, Houston
Phone: (281) 483-5111

CONTRACT RELEASE: C06-017

NASA EXTENDS CREW EXPLORATION VEHICLE CONTRACTS

NASA has authorized contract extensions for development of the
agency’s new Crew Exploration Vehicle.

The companies, Lockheed Martin Corp., and a team of Northrop Grumman
Systems Corp., and The Boeing Co., were selected as CEV Phase 1
contractors in June 2005. They have been working with NASA to define
requirements and develop conceptual designs for the agency’s
next-generation vehicle for human space flight.

The estimated maximum total value for each Phase 1 contract, including
the extension to Aug. 31 and the optional extension periods, is
approximately $60 million for each contractor. The approximate value
of the basic extension period from March 31 to Aug. 31 is $17.5
million for each contractor; the approximate value of each two-month
option is $7 million.

One of the Phase 1 contractors will be selected as the Phase 2 prime
contractor to design, develop, test, evaluate and produce the CEV.
Although the new contract authorizations include options that could
extend the Phase 1 work until December, NASA expects to select the
Phase 2 prime contractor by August.

The new contract extends Phase 1 work from March 31 until Aug. 31 and
adds options for a pair of two-month extensions for each contractor.
The first two-month option would extend Phase 1 work to Oct. 31,
2006. The second two-month option would extend Phase 1 work to Dec.
31. 2006.

The new spacecraft is expected to carry up to six astronauts into
Earth orbit soon after the space shuttle is retired in 2010 and then
on to the moon by 2018. The Crew Exploration Vehicle is a key element
of the Vision for Space Exploration, which returns human explorers to
the moon, Mars, and beyond.

For information about NASA’s exploration programs on the Web, visit:
http://www.nasa.gov/exploration

For information about NASA and agency programs on the Web, visit:
http://www.nasa.gov/home

Il che vuol dire che fino a dicembre (altro che agosto…) non verrà scelto il costruttore del CEV e quindi in pratica la NASA ha sprecato altri 9 mesi per la decisione finale!!!
Di questo passo chissà se vedremo MAI volare il CEV!!!
E questa parte del contratto (se ho ben capito) consiste soltanto nella capsula! Al momento non si parla ancora del CLV (anche se i booster del primo stadio sicuramente lo costruirebbe la ATK Thiokol) e figuriamoci del LSAM lunare…
Ma almeno i russi hanno scelto chi costruirà il Kliper?

Cosa vi aspettavate? E’ sempre così, per la NASA.
Le intenzioni sono sempre buone , ma i ritmi amministrativi e burocratici lunghissimi.
Speriamo almeno che non dovremo aspettare troppo , per vederlo volare.
Qui si rischia di fare come x lo Shuttle; doveva partire negli anni '70 e invece è partito negli '80.

Bhè, cerchiamo di non essere così pessimisti… è vero, altri mesi buttati al c…o ma il CEV volerà. Speriamo non sia troppo tardi per poterlo vedere … ho già una certa età … :roll_eyes:

Cosa vi aspettavate? E' sempre così, per la NASA. Le intenzioni sono sempre buone , ma i ritmi amministrativi e burocratici lunghissimi. Speriamo almeno che non dovremo aspettare troppo , per vederlo volare. Qui si rischia di fare come x lo Shuttle; doveva partire negli anni '70 e invece è partito negli '80.

Beh non mi sembra che la russia o l’ex-urss in fatto di progetti non realizzati o sospesi sia messa molto meglio… i problemi sono gli stessi dappertutto… e non penso che la nasa sia messa peggio, anzi… forse peccano in eccessiva pubblicità, ma preferisco di gran lunga questo metodo… che quello più criptico di scuola sovietica…

Mi chiedo i motivi di questo ritardo.Solo burocratici?