[2018-09-25] Ariane 5 ECA | Azerspace-2/Intelsat-38 & Horizons 3e

Date di riferimento

Data di lancio 2018-09-25 22:38:00
Finestra di lancio ISTANTANEA

Status attuale

Stato attuale SUCCESSO
Data / ora CONFERMATA / CONFERMATA
Probabilità -

Missione

Missione Tipo Orbita
Azerspace-2/Intelsat-38 & Horizons 3e Telecomunicazioni Orbita di trasferimento geostazionaria (GTO)

Rampa di lancio

Nome Ariane Launch Area 31 2
Località Kourou, Guiana Francese (GUF)
Lanci totali 110

Lanciatore

Vettore Ariane 5 ECA1
Produttore Arianespace1 2
Fornitore servizi di lancio Arianespace (FRA)1 2
Primo volo 2002-12-11
Numero stadi 2
Dimensioni altezza: 57,70 m
diametro: 5,40 m
Peso al lancio 780 t
Spinta al decollo 11.400 kN
Capacità di carico LEO: - kg
GTO: 10.500 kg
Successi/Lanci totali 71/73 (8 consecutivi)

Altre informazioni

Video

• [Ariane Flight VA243 - For its sixth launch of the year, Arianespace will orbit two telecommunications satellites using an Ariane 5 from the Guiana Space Center (CSG): Horizons 3e for Intelsat and its partner SKY Perfect JSAT Corporation; along with Azerspace-2/Intelsat 38, for Azercosmos and Intelsat.

With this 300th mi…](http://www.arianespace.com/mission/ariane-flight-va243/)

Ultimo aggiornamento: 2020-10-24 02:33 con AstronautiBOT 6.2.4 - Fonte: LaunchLibrary2 API

Azercosmos-2/Intelsat-38 is a geostationary telecommunications satellite. As the name suggests, satellite will be used jointly by Azercosmos and Intelsat. Horizons-3e, also known as IS-H3e, is a high throughput geostationary communications satellite ordered by Horizons Satellite, a joint venture of Intelsat and SKY Perfect JSAT Group. The spacecraft is designed and manufactured by Boeing on the Boeing-702MP platform.

Giusto per avere un’idea di cosa significa, mi è venuta la curiosità di andare a vedere cosa si intende per “high”. Stiamo parlando di velocità di trasmissione > 100 Gbit/s :astonished:

1 Mi Piace

Azercosmos-2/Intelsat-38 is a geostationary telecommunications satellite. As the name suggests, satellite will be used jointly by Azercosmos and Intelsat. Horizons-3e, also known as IS-H3e, is a high throughput geostationary communications satellite ordered by Horizons Satellite, a joint venture of Intelsat and SKY Perfect JSAT Group. The spacecraft is designed and manufactured by Boeing on the Boeing-702MP platform.